Jom Tinggal Link Anda Disini...Nanti ceqjulia Terjah tau :)

MereKa Bersamaku

Sunday, February 13, 2011

Aku Jadi Adik

Pejam celik pejam celik dah nak pertengahan bulan 2-2011 kan..
Uissshhh masa cepat betul berlalu, dah 26tahun aku ni dah tunangan org pon..
mcm x percaya plak.
tapi kalau g mane2 org ckp aku ni mcm budak2 yeker???(tongkat dagu mata tgk atas)hahaha
ckp pasal budak2 ade 1 Part aku nak citer..
ni masa Pembukaan Tesco di Seri Manjung...
biasalakan mane2 tempat pon klu ade je kedai2 @ supermarket baru buka sume nak serbu
termasuklah aku...masa aku pegi tu hari ke3 pembukaan pg pun dgn mak abah..
masuk2 je mak aihhhh manusia...naik pitam aku dibuatnyer..punyer la ramai..
al-Kesahnya......................
mak n abah kalut2 nak buat membership card,dah lar beratur panjang...so teruskan jer la..berbalik pada citer budak2 td yer...
tiba turn aku nak daftar:::::meh baca perbualan aku n budak tesco yang jaga kaunter pendaftaran hehehe

Budak Tesco: Adik nak daftar membership ker?
ceQ'julia(Aku): a'ah...
Budak Tesco: Mcmni la....adik guna jer card mak and ayah adik yer(masa tu mak n abah dah daftar dah,aku last sekali)
ceQ'julia:(Aku): Lor kenapa plak???
Budak Tesco: Membership Card hanya untuk 18Thn keatas sahaja,tak cukup umur tak leh buat dik..
ceQ'julia(Aku): ha??? 18thn keatas jer?takpe la saya nak buat jugak.....(tak ckp byk aku amik ic trus bg kat dia,waktu nak pass kat tgn dia, dalam hati ni gelak kaw2 punyer...)
Budak Tesco:(waktu dia tgk ic)Ya Allah...malunyer saya kak...umur akak dah 26thn sebenarnya???saya mintak maaf kak saya tak sepatutnya cakap mcm tu td, akak sepatutnya panggil saya adik saya baru cukup 18thn kak..
ceQ'julia(Aku): tu la dik len kali tanya la dulu..nasib baik akak rilex jer klu org lain tadi,akak xtau la kompom adik kena marah kot..

moral of the story::selidik seseorang tu dlu jgn main redah jer...
  ::::::::::::::::hamik ko setepek dapat malu..lepas ni kompom nampak aku lari..

Kadang2 bagus jugak org nilai kita muda,yang penting hati baik,jangan jadi orang jahat rugi.. hehehe....blagak plak aku xnak ngaku dah tua..Yang penting nyah mySepet tu x anggap pun aku budak2...yelah mane x nyer kami ni sama2 
...Happy Go Lucky..

2 comments:

zuzuemas said...

hahaha.. kadang 2 org ingat kite ni umo lnjut usia.. ju len lak,kono bdk kocik..khikhi.. lumrah khidupan mmg begitu,suke buat andaian sdiri sblum mgetahui ape yg sbnarnye,.. da tekono bru nak sentap.. cian bdk tesco 2..

ceqjulia said...

hahahaha mmg kesian punyer...tapi xpe la nak buat camner..mayb dia baru keje, so bg peluang dia belajar..

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Voting

Family

Family